Чували ли сте някога за термина полово ориентирана медия? Разглеждали ли сте сайт за стокови снимки, където всички изображения за „съвещание“, например, са главно съставени от мъже в костюми? Налагало ли ви се е да търсите снимки за „учител“ и да намерите само снимки на усмихващи се жени? Използването на полови стереотипи за изразяването на идеи в снимките е пример за полово ориентирана медия (gendered media).

Целта на проекта Like Gender Equality е да предостави информация и обучителни приспособления за справянето с неравенството между половете в дигиталните медии. Медиите, които визираме са всички тези, които съдържат полови стереотипи и най-вече видео игрите, рекламите и уеб-сайтовете.

Инструментите, курсовете и упътванията са създадени за:

  • Хора, занимаващи се със създаването на съдържание за дигиталните медии – фотографи, илюстратори, режисьори и др.
  • Хора, работещи в сферата на дигиталните медии, които се занимават с вземането на решения – уеб-дизайнери, графични дизайнeри, специалисти по маркетинг, рекламни агенти и др.
  • Учители и лектори, които обучават другите за създаването и използването на дигиталните медии.

Промоционално видео за проекта: https://www.youtube.com/watch?v=ApfzZ1MQHk4

Обучителна игра: http://likegender.wpengine.com/digital-equality-game

Ако искате да научите повече за полово ориентираната медия и да разберете как да направите промени в посланието, което вашите продукти носят, посетете нашият сайт на likegenderequality.org, където може да намерите дигитална обучителна игра, презентация, обучителни модули и други.

LIKE Gender Equality се осъществява с подкрепата на Еразъм+ като част от програмата на Европейския съюз да направи равенството между половете социален и професионален приоритет. Проектът е развит от Студентско Общество за Компютърно Изкуство(СОКИ) в съвместна работа с партньори от Германия, Франция и Англия.